Kolor to jeden z najsilniejszych elementów komunikacji marketingowej, dlatego warto zapoznać się z jego psychologicznym znaczeniem.
Kolor pomarańczowy
Jest to połączenie energii czerwieni oraz pogodności koloru żółtego. Określa ciepło, radość, fascynację, energię i determinację. Kolor ten jest szczególnie uwielbiany przez ludzi młodych. Jako kolor cytrusowy pomarańczowy doskonale stymuluje apetyt. Dzięki temu w reklamie najlepiej spełnia swoją funkcję promując jedzenie czy produkty skierowane do młodzieży. Ponadto, w biznesie pomaga stworzyć niezwykle energetyczny wizerunek w takich obszarach jak: architektura, narzędzia i usługi budowlane, usługi ekspresowe i wysoko wydajna produkcja.
Ciemny pomarańczowy – odzwierciedla podejrzliwość, oszustwo.
Czerwona pomarańcz – nawiązuje do pragnienia, przyjemności, dominacji i agresji.
Złoty – wywołuje uczucie prestiżu, często podkreśla wysoką jakość.
Znane marki utożsamiane z kolorem pomarańczowym: ING, CCC, Cyfrowy Polsat, Fanta, allegro, TVP2, Orange.
Kolor żółty
Żółty najczęściej kojarzony jest ze słońcem, a dzięki temu utożsamiany jest z ciepłem i radością. Jest to kolor stymulujący, właściwy jego odcień poprawia nastrój i zwiększa poczucie własnej wartości. Przez ten kolor emituje pewność siebie, optymizm, siła emocjonalna, życzliwość i twórczość.
Znane marki utożsamiane z kolorem żółtym: IKEA, InPost, Lipton, Interia.pl, DHL, Renault.