GADŻETY REKLAMOWE

2017-04-20
GADŻETY REKLAMOWE

Gadżety reklamowe długo były postrzegane jako kaprys i zbędny wydatek. Współcześnie pełnią rolę ważnego nośnika informacji wykorzystywanego w strategiach marketingowych.

Historia reklamy jest nierozerwalnie związana z rozwojem naszej cywilizacji oraz z historią komunikowania się ludzi między sobą. Bez niej trudno byłoby sobie wyobrazić postęp i rozwój produkcji i handlu. Za kolebkę reklamy uznaje się Stany Zjednoczone, gdzie w 1789 roku po raz pierwszy wykorzystano gadżet do promocji –  podczas elekcji Jerzego Waszyngtona rozdawano plakietki wyprodukowane na potrzeby kampanii. Jednak już od zarania dziejów producenci i handlowcy rozwijali działania mające nakłonić klientów do kupna ich produktów i usług. O dawien dawna wiedziano, że opisanie towaru kilkoma zachęcającymi określeniami znacznie zachęci do jego kupna.  

Do Polski reklama dotarła później i przez długi czas wzbudzała negatywne odczucia. O ile Amerykanie szybko zaczęli produkować przedmioty oznakowane danymi firmy lub innymi hasłami, o tyle w Polsce swoje piętno odcisnęły czasy PRLu i propagandowe materiały, z którymi później kojarzono przekazy reklamowe. Nic więc dziwnego, że przez długi czas wywoływały one wyłącznie niechęć.

Gadżety reklamowe z czasem zaczęły wzbudzać zadowolenie ludzi. Traktowano i traktuje się je do dziś jako upominek, kojarzący się z sympatycznym gestem. Ponadto, artykuły reklamowe mają dużą przewagą nad innymi rodzajami reklamy – są praktyczne.

Z roku na rok zainteresowanie gadżetami reklamowymi rośnie, dlatego serdecznie zachęcamy do zapoznania się z ofertą firmy Studio Siedem Grzegorz Żółtowski.  

wróć do aktualności