Długopisy reklamowe
Przyrząd służący do pisania został wynaleziony w 1938 roku poprzez dziennikarza i artystę z Węgier Laszkó Biró. Pierwsza manufaktura długopisów odbyła się w Buenos Aires w 1944 r. Długopisy składają się z obudowy, wkładu - czyli rurki wypełnionej tuszem, oraz z obsadki. Dzięki temu wynalazkowi można pisać na papierze i innych powierzchniach przez stosunkowo długi czas.
Długopisy w reklamie
zajmują wysoką pozycję i są w ścisłej czołówce najskuteczniejszych gadżetów promocyjnych. Jako przyrząd wystepujący w dużej ilości oraz eksploatowany codziennie, szczególnie w biznesie, stanowią one atrakcyjne i skutecznie działające na użytkownika promocyjnego miejsce do zaprezentowania logo czy motto firmy. Trudno znaleźć inny, tak masowo występujący i tak bardzo widoczny produkt, który dla większości z nas jest niezbędnym towarzyszem przez większą część dnia. Ludzie kochają upominki, które są przydatne i których mogą korzystać na codzień. Długopisy reklamowe są bardzo łatwe do dystrybucji, ich oryginalne wykonanie przyciąga wzrok i skupia uwagę, zaś wysoka jakość wykonania pozwala cieszyć się nimi przez długi czas.