Od czego zależy koszt nadruku reklamowego?

2020-05-25
Od czego zależy koszt nadruku reklamowego?
Koszt nadruku reklamowego zależeć będzie przede wszystkim od nośnika, na którym ma się on znaleźć. Stosunkowo najbardziej popularne są koszulki reklamowe z nadrukiem, ze względu na fakt, iż umieszczone na nich logo jest najbardziej widoczne w przestrzeni publicznej. Można jest rozdawać jako gadżet promocyjny podczas różnego rodzaju targów i konferencji, a także wręczać jako prezenty na okazje takie jak Dzień Matki lub urodziny. Sprawdźmy, od czego zależy koszt nadruku reklamowego na koszulce.
 

Koszt nadruku zależy od rodzaju użytej farby i zastosowanej techniki

Koszt nadruku reklamowego na koszulce zależy przede wszystkim od rodzaju użytej farby oraz zastosowanej techniki, a te z kolei od stopnia skomplikowania wzoru, który chce się nadrukować. Możliwe metody druku reklamowego na koszulce to:
  • sitodruk,
  • druk cyfrowy,
  • haft komputerowy,
  • folia felx,
  • flock.

Najtańszymi technikami są sitodruk i druk cyfrowy. Pierwszy nadaje się idealnie do nieskomplikowanych wzorów, drugi do wzorów bardziej zróżnicowanych, takich jak na przykład grafika z kolorowymi przejściami tonalnymi. Niezwykle atrakcyjne wizualnie efekty dają haft komputerowy, folia flex i flock, jednak są to jednocześnie metody najbardziej kosztowne.
 

Na koszt nadruku ma wpływ rodzaj materiału i forma wydruku

Kolejnym kryterium, decydującym o tym, ile wyniesie koszt nadruku reklamowego na koszulce, jest rodzaj materiału, z którego wyprodukowany jest t-shirt – czy jest to bawełna, wiskoza, a może tkanina syntetyczna? Ogromne znaczenie ma także jej powierzchnia: gładka, chropowata albo śliska. Najbardziej kosztowne będą nadruki na odzieży sportowej i termicznej.

Obliczając koszt wykonania nadruku reklamowego, warto wziąć pod uwagę jego wielkość kształt, stopień skomplikowania i kolor. Im napis prostszy, tym koszt jego nadruku będzie mniejszy. Im bardziej oryginalny oraz wymagający zastosowania niestandardowych farb i metod, tym bardziej koszt jego druku rośnie.
 

Koszt druku różni się w zależności od stopnia współpracy z agencją reklamową

Bardzo wiele zależeć będzie także od tego, czy nadruk ma być wykonany zgodnie z projektem klienta, czy też zleci on jego opracowanie naszej agencji reklamowej. Koszt druku gotowego wzoru jest tańszy, przy czym warto pamiętać, że nasi wysoko wykwalifikowani graficy będą wiedzieli, jak zaprojektować nadruk tak, aby osiągnąć najlepszy efekt i aby jak najlepiej prezentował się on na koszulce. Z kolei decydując się na złożenie kompleksowego zamówienia, czyli koszulek z nadrukiem reklamowym, zamiast dostarczania własnych tkanin, klienci zapłacą mniej i będą mieć pewność, że t-shirty są przystosowane do zadrukowania.

Podkoszulki z nadrukiem reklamowym, zwłaszcza, wykonanym w technice sitodruku, najbardziej opłaca się zamawiać w ilościach hurtowych – im więcej koszulek zamówisz, tym koszt pojedynczej będzie niższy. Dzieje się tak, ponieważ do wydruków sitodrukowych służą specjalne matryce, przez które przepuszcza się farby. Jeśli matryca już została wykonana, można ją wielokrotnie wykorzystywać, dlatego cena zamówienia nie wzrasta.
wróć do aktualności