Kategorie
- Bluzy, bezrękawki (2192)
- Chusty, bandamki, dodatki (8)
- Czapki (zima) (97)
- Czapki, daszki, kapelusze (lato) (1683)
- Daszki, kapelusze (162)
- Dodatki (260)
- Kamizelki odblaskowe (996)
- Koszulki polo (3113)
- Kurtki, wiatrówki (1061)
- Polary (574)
- Koszule, bluzki (221)
- Odzież biznesowa (563)
- Odzież dziecięca (648)
- Odzież gastronomiczna (217)
- Odzież pracownicza (266)
- Odzież robocza (65)
- Ręczniki, szlafroki, koce (26)
- Softshell (346)
- Spodnie, spodenki, szorty, getry (372)
- Swetry, sweterki (283)
- T-shirty, koszulki, podkoszulki (4244)
PREZENTY W BIZNESIE W INNYCH KULTURACH – JAPONIA
2016-10-19 wróć do aktualności
W Japonii nie robi się niespodzianek, dlatego należy poinformować swojego klienta o prezencie przed spotkaniem. Sam prezent może być skromny (zbyt droga rzecz może krępować obdarowanego), jednakże bardzo liczy się etykieta i odpowiednio dobrane opakowanie. Przede wszystkim podarunek powinien być zapakowany w pudełko owinięte kolorowym papierem dobrej jakości. Ważne jest unikanie białego papieru, ponieważ w kulturze japońskiej jest on symbolem śmierci. Ponadto, prezenty powinno się wręczać i przyjmować, na znak szacunku obiema rękoma.
Zasadniczo, prezenty wręcza się na koniec spotkania oraz na początku, natomiast otwiera się je dopiero po zakończeniu. Jednak, jeżeli twój gospodarz wręcza Ci prezent i nalega abyś otworzył go od razu, zrób to z uprzejmością.
Dobre poznanie kultury naszego klienta pomoże nam w stworzeniu lepszych widoków biznesowych dla naszej firmy. W ofercie firma Studio Siedem Grzegorz Żółtowski każdy znajdzie odpowiedni podarunek dla swojego klienta.