PREZENTY W BIZNESIE W INNYCH KULTURACH – JAPONIA

2016-10-19
PREZENTY W BIZNESIE W INNYCH KULTURACH – JAPONIA
W kulturze japońskiej prezenty w biznesie świadczą o szacunku i są znaczącym elementem w ustalaniu dobrych relacji z partnerem. Niezależnie czy w Japonii czy w innych częściach świata, ten gest robi więcej, niż dobre wrażenie.

W Japonii nie robi się niespodzianek, dlatego należy poinformować swojego klienta o prezencie przed spotkaniem. Sam prezent może być skromny (zbyt droga rzecz może krępować obdarowanego), jednakże bardzo liczy się etykieta i odpowiednio dobrane opakowanie. Przede wszystkim podarunek powinien być zapakowany w pudełko owinięte kolorowym papierem dobrej jakości. Ważne jest unikanie białego papieru, ponieważ w kulturze japońskiej jest on symbolem śmierci. Ponadto,  prezenty powinno się wręczać i przyjmować, na znak szacunku obiema rękoma. 

Zasadniczo, prezenty wręcza się na koniec spotkania oraz na początku, natomiast otwiera się je dopiero po zakończeniu. Jednak, jeżeli twój gospodarz wręcza Ci prezent i nalega abyś otworzył go od razu, zrób to z uprzejmością.

Dobre poznanie kultury naszego klienta pomoże nam w stworzeniu lepszych widoków biznesowych dla naszej firmy. W ofercie firma Studio Siedem Grzegorz Żółtowski każdy znajdzie odpowiedni podarunek dla swojego klienta.
wróć do aktualności