Znaczenie koloru pomarańczowego i żółtego w biznesie

2017-03-23
Znaczenie koloru pomarańczowego i żółtego w biznesie

     Kolor to jeden z najsilniejszych elementów komunikacji marketingowej, dlatego warto zapoznać się z jego psychologicznym znaczeniem.

Kolor pomarańc­zowy
 

      Jest to połącze­nie energii czer­wieni oraz pogod­ności koloru żółtego. Określa ciepło, radość, fas­cy­nację, energię i deter­mi­nację. Kolor ten jest szczegól­nie uwielbiany przez ludzi młodych. Jako kolor cytru­sowy pomarańc­zowy doskonale sty­mu­luje apetyt. Dzięki temu w reklamie najlepiej speł­nia swoją funkcję pro­mu­jąc jedze­nie czy pro­dukty skierowane do młodzieży. Ponadto, w biznesie pomaga stworzyć niezwykle energetyczny wizerunek w takich obszarach jak: architektura, narzędzia i usługi budowlane, usługi ekspresowe i wysoko wydajna produkcja.

Ciemny pomarańc­zowy – odzwier­ciedla pode­jr­zli­wość, oszustwo.
Czer­wona pomarańcz – naw­iązuje do prag­nienia, przy­jem­ności, dom­i­nacji i agresji.
Złoty – wywołuje uczu­cie prestiżu, często pod­kreśla wysoką jakość.

     Znane marki utożsamiane z kolorem pomarańczowym: ING, CCC, Cyfrowy Polsat, Fanta, allegro, TVP2, Orange.

 Kolor żółty
 

      Żółty najczęściej kojarzony jest ze słońcem, a dzięki temu utożsamiany jest z ciepłem i radością. Jest to kolor stymulujący, właściwy jego odcień poprawia nastrój i zwiększa poczucie własnej wartości. Przez ten kolor emituje pewność siebie, optymizm, siła emocjonalna, życzliwość i twórczość.

      Znane marki utożsamiane z kolorem żółtym: IKEA, InPost, Lipton, Interia.pl, DHL, Renault. 

wróć do aktualności