Technika sitodruku ma bardzo długą historię - wywodzi się z tzw. malowania szablonowego, znanego już w czasach starożytnych. W metodzie tej kluczowym urządzeniem jest sito. Część oczek w sicie jest zasklepiona, natomiast wolne oczka tworzą matrycę.

Podczas drukowania gęsta, mazista farba jest rozprowadzana na całej powierzchni siatki za pomocą rakla. Przeciska się ona jednak tylko przez wolne oczka bezpośrednio na znakowany artykuł reklamowy. W ten sposób powstaje efektowny nadruk reklamowy.

 

Zalety sitodruku:

01 Szerokie zastosowanie: Sitodruk jest stosowany na wielu typach tkanin: bawełnie, dzianinach, a także tworzywach sztucznych, drewnie. Dlatego za jego pomocą może być znakowana odzież, torby, parasole, czapki oraz gadżety plastikowe, drewniane i skórzane.

02 Trwałość: W technice sitodruku stosujemy bardzo wytrzymałe farby drukarskie - są odporne m.in. na wilgoć, promieniowanie UV, uszkodzenia mechaniczne, pranie.

03 Nasycenie barw: W sitodruku stosuje się dużą ilość farby, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie bardzo wyrazistych i w pełni nasyconych barw.

04 Cena:Technologia sitodruku jest atrakcyjna cenowo zarówno przy znakowaniu pojedynczych egzemplarzy, jak i w przypadku całych serii.

05 Uniwersalność: Sitodruk może być wykonywany zarówno na powierzchniach płaskich, jak i cylindrycznych.

Oznaczenia grup znakowania: S1, S2, S3, K1, K2